Thursday, December 2, 2010

Duka dalam Gembira? Gembira dalam Duka?

Salam pembuka bicara...
Entry kali ni macam baik sikit pula kan??
Baik ker??
Entry2 aku yang tidak berfaedah ini.. Heheh...
"Lagha" sungguh...
"Lagha" tu kira perbuatan yang tak berfaedah lah.
Macam entry aku ni.. Heee...


Back to the main point..
Aku tahu, semua orang persoalkan tentang kegembiraan aku ketika ni..
Yup.. Memang aku happy..
Tapi dalam happy aku, ada juga kesedihan...
Ada yang tersirat di sebalik yang tersurat..


Aku memang happy dengan apa yang aku lalui sekarang ni..
Happy dengan kehadiran dia..
And aku tahu, ramai yang support aku..
Ramai yang suka aku dengan dia..
Tapi dalam masa yang sama, banyak yang harus aku fikirkan...
Sekarang, esok, akan datang and selamanya..


Pada zahirnya semuanya nampak indah pada mata orang..
Tapi pada pandangan mata sendiri??
Hanya aku je yang tahu apa yang jadi and maybe yang akan terjadi kelak..
Teeerrlalu banyak perkara yang perlu difikirkan..
A,B,C, D sampailah Z...
Semuanya penting buat aku..
Tapi susah nak bagi orang faham semua tu..


Yeah.. Aku memang bahagia dengan apa yang aku ada sekarang..
Memang aku bersyukur sangat2..
InsyaAllah, dia memang terbaik buat aku..
Aku doakan yang terbaik buat kita orang..
Tapi kadang2 perasaan ni..
Susah nak cakap...


Aku dah fikir semuanya..
Aku dah fikir masak2...
Aku rasa apa yang aku buat ni memang betul..
So aku mengharapkan doa yang terbaik daripada semua orang..


Aku try untuk memahami...
and aku sedang berusaha untuk memahami...
Aku faham semuanya..
Tapi kenapa orang susah nak faham apa yang aku rasa??
Pendam, pendam dan pendam..
Sampai bila???
Lama2 boleh meletup.. Laagi susah! Huhu..


So macam kawan2 aku cakap, just go with the flow..
InsyaAllah semuanya akan okay..
Perjalanan hidup aku pun masih panjang lagi.
Banyak yang aku kena fikir..
And yang paling penting aku nak dia tahu,
AKU ADA UNTUK DIA...
Apa gunanya aku kalau aku tak berguna untuk dia??
Bukan untuk digunakan untuk kepentingan..
Tapi fungsi kehadiran aku pada mata dia..
Aku tahu dia pun banyak benda yang nak kena fikir..
Masa depan dia...
Macam mana dia hari ni, esok, lusa??


So persoalannya, aku happy atau tak??
Aku pun takde jawapan tu..
Like I said, aku memang happy and bahagia..
Tapi banyak benda yang perlu aku buat untuk lengkapkan semua tu..



Thanks pada sesiapa yang sudi baca entry aku ni..
And thanks pada kawan2 yang support aku selama ni..
Secara langsung dan tidak langsung..


XOXO from Scha Myra

0 Feedbacks:

 

"Life of Myra Latif". Thanks to Blogger Templates | Design By: SkinCorner