Thursday, July 21, 2011

First Day at Langkawi, Here I come!

Salam...

I'm back from Langkawi last night!! Hoho!! Damn tired... Sampai juga ke tempat asal aku yang riuh rendah... Sibuk.. Kereta banyak... Tak macam Langkawi... :)

Finally, tercapai juga hasrat aku nak pergi ke Langkawi.. Macam tak percaya je aku sampai juga dekat sana... Walaupun macam2 rintangan.. Sampai juga aku ye!! Plan mula2 dekat cafe Hafsa menjadi kenyataan walaupun tak cukup korum.. Sepatutnya pergi enam orang tapi last minute Bira and Syaera tak dapat pergi.. So empat sekawan jelah.. Aku, Yana, Una and Wahidah.. Apa2 pun, walaupun empat orang tetap mantaapppp!!

Before pergi Langkawi, aku dah sampai Kedah dulu hari Ahad, 17 Jul 2011..
Follow Yana hantar adik dia dekat MRSM Merbok.. Then tidur hotel dekat Sg Petani satu malam... Emerald Puteri Hotel.. Sampai juga aku dekat Kedah setelah sekian lama tak pergi.. Yela.. Last time aku pergi masa umur aku sembilan tahun.. sekarang dah 21 tahun.. Bayangkan berapa lama dah tak jejakkan kaki.. Then berkunjung ke Tg. Dawai.. Bau ikan masin jelah ea... Dapat makan ikan bakar... Waaa... Manyak syok!!

Hari yang dinanti-nanti telah tiba... 18 Jul 2011.. Pergi ke jeti Kuala Kedah.. Naik feri dekat situ.. Aku, Wahidah and Yana.. Si Una dari Kuala Perlis. Dah dia orang situ. Semangat gila minah tu awal2 dah nai "bot" dia. haha.. Sejam setengah baru sampai Langkawi.. Uwaaaa.... Manyak pening... Memang aku tidur jelah.. Kalau tak memang pening kepala.. Masa dalam feri pasang Nur Kasih The Movie. Memang aku tak tengok la... Turun je dari feri, rasa macam floating dah.. Mabuk darat! Haha...

Kita orang check-in dalam 1.30pm.. Tidur dekat AB Motel.. RM120 satu malam.. Motel tu kalau dengar macam rumah tumpangan je. haha.. Tapi dekat sana memang motel pun. Sebelum tu, ambil kereta sewa dulu.. Viva dekat jeti.. cukuplah tu berempat.. Memang ngam2 la... View memang best!! Kira dekat dengan laut la.. Senang nak pergi.. Bilik so so jelah.. tapi okay jelah.. Tilam keras. Haha!! Janji boleh tidur.. tapi meeeemang sejuk!!! After check-in, apa lagi.. Mulakanlah langkah kita orang berjalan... Berkat bantuan "tourist guide" kita orang aka GPS, sampai je mana2 tempat yang kita orang nak pergi.. Huhu..
"Sila patuhi had laju dan pandu cermat".. Haih... GPS ohh GPS!


Mula2 nak pi Snake Sanctuary... Ada sorang budak tu nak tengok ular tapi takut. Haha...  Dah semangat ni nak pergi tapi takde show ular... So kita orang pun beralih la ke lokasi seterusnya... Kalau nak tengok gambar2 yang di attached, sila ke blog ini.

Kita orang melawat Makam Mahsuri... Bayaran masuk RM5.. Tempat dia memang lawa... Tapi macam pelik juga.. Tiba2 je ada kubur dekat situ kan.. entahlah.. Tak tahulah cerita yang sebenarnya macam mana... Dapat juga aku pergi sana... Nanti orang tanya dah sampai Langkawi, dengan bangganya aku jawab, "dah"! Haha!!! Sesi bergambar pun bermula lah kan.. well, budak gila capub.. Sorry ye kawan2.. Penuh dengan gambar aku je. haha... 

Perut laparrrrr!!! Tak makan lagi.. Cari jelah tempat makan mana2... Then jumpa pula satu kedai makan dekat area Makam Mahsuri... Aku order nasi goreng pattaya and macam biasalah takde sayur and bla3x.. Huhu.. Pergh... Memang sedaplah!! Kena dengan tekak aku... Kopi ais dia pun memang terbaik lah!! Then budak yang kerja situ baru sekali pergi KL and aku baru sekali gak pergi Langkawi.. Baguslah kan.. Orang KL pergi Langkawi, orang Langkawi pergi KL. Terbalik pula.. :D

Then pergi Oriental Village pula.... Dekat situ view dia memang lawa... Tak habis2 bergambar.. Then ada pula satu geng ni sibuk pula suruh ambil gambar dia. Heh... Nanti eak cari dekat FB... Dah nak dekat Maghrib la jugak duduk dekat situ.. Apa je eak yang ada dekat situ... Entah.. Aku pun tak perasan.. Tapi ada itik.. Eh.. Itik ke angsa eak.. haha.. tak kenal! :D

Last destination, ke tempat orang2 kaya pula... Dekat Datai kot nama tempat dia.. Datai Bay.. Banyak kapal dekat situ... Orang kaya je yang duduk dekat situ. Bila ambil gambar dekat situ, adalah feel ala2 orang kaya. Ahaks!! Best! Tenang je.. Pemandangan pun lawa... Banyak gambar.. Nantilah ea aku upload dekat FB.. Cik Yana dah start upload. Nak upload pakai BB mengong ni alamatnya berjanggutlah nak menunggu.. Kejap2 DC. hampeh!! Malas nak tunggu.. Then lap top pula asyik meragam.. Jap boleh on, jap tak..

Dah penat sangat berjalan, kita orang pun pulang... Malam2 aktiviti berjalan dekat area Chenang pula.. Berjalan dekat kedai2... Banyak kedai dekat tepi2 jalan area situ.. Saje je cuci2 mata... tak beli apa2 pun.. 

Masa yang ditunggu2!!! Lepak dekat tepi pantai sambil makan keropok, minum air... Borak2.. Wahh.... Memang best!! Inilah life yang aku nak sebenarnya.. So shall I move to Langkawi?? Haha... Kenapalah UIA tak buat dekat Langkawi, tepi laut.... Agak2 tension je, pergi duduk tepi pantai.. :D

OK bye!! Masa untuk kembali ke chalet dan tidur.. Penat!! esok aktiviti bershopping pula hari kedua... Hari menghabiskan duit!!
Sambung second day pula eak esok.... Gambar2 upload dekat FB.. 

Bye guys!! Good night!!
XOXO

P/S: Esok result keluar.. Huhu!!


0 Feedbacks:

 

"Life of Myra Latif". Thanks to Blogger Templates | Design By: SkinCorner