Sunday, July 24, 2011

Third Day at Langkawi. Back to Hometown!

Salam....

Sorry tak update semalam... Anak buah booked lappy nak tengok cerita itulah, inilah...
And virus tak sihat pun mula menyerang... Demam, batuk, selesema.. Virus dari Langkawi ni...
Then pasal coklat pula, gara2 coklat peti ais asyik dibuka je dekat 50 kali buka tutup. Nak kena sorok ni!!

Hari ketiga berada di Langkawi.. Malas sungguh mahu bangun... Syok tarik selimut je nampaknya... Wahidah and Una dah siap2... Si Yana memang lambat pergi lah.. Dia bukan nak mandi pun... Lepas tu, terpaksa lah juga bangun.. Kang ada yang kena campak dekat laut.. :D Oh ya!! Hari ni ingat nak memakai sun block.. Hehe... Thanks to Yana.. Ambil Yana punya.. Hari ni berenang2 and floating.. si Wahidah tak pas2.. Haha!! Asyik tenggelam je... Hehe... Oklah tu... Si Yana pula jadi mak-mak.. Sediakan breakfast untuk kita orang... Baguslah.. Kita orang minum peel fresh.. Yang Mat Salleh minum teh tarik and teh bagai... Haha... Sudah terbalik ka.... Then makan keropok... Hari ni sudah mahu balik... So kena berendam dengan sepuas-puasnya.. Nanti takde laut dah.. Yang ada pun Sungai Klang je dekat belakang rumah aku..






Kembali ke bilik... Masa untuk mengemas barang2... Pergi dua beg je.... Travel bag and hand bag... Balik tambah luggage pula.. Haih.. Berat!! Bye2 bilik!!! Tapi tinggalkan bilik kemas lah juga.. Aku dah siap buang sampah sarap. Mana suka tengok sepah2 ni... Masuk barang dalam bonet, haha!! Penat nak arrange ni... Nasib baik empat orang je.. Kalau tak, tak tahulah nak campak barang2 dekat mana... Silap2 orang yang kena campak. Pergi sikit, balik jadi banyak.. Bayangkan satu beg je penuh dengan coklat... Memang kenduri coklat laa...

Perjalanan ke Kuah dimulakan... Pergi ke Jetty... Beli ticket Una and Wahidah... Beli pukul 7pm punya.. Flight aku and Yana pukul 9.40pm... Then lepas tu dah plan nak makan Kenny Rogers... Tapi KR dekat Langkawi macam lain pula... Kentang dia macam keras... Then jagung lak warna macam pucat je.. :D Then macam biasalah.. Aku yang tukang membayar.. Dah aku yang tukang pegang duit makan..







Next destination... Pergi rumah Mak Long Una... Solat dekat situ and dapatlah makan pulut serunding... Tapi serunding dia ikan.. Selalunya aku makan udang... Sedap2!! Makanan dekat Langkawi semuanya sedap.. Kena dengan tekak aku... Tak baik duduk rumah orang lama2... Chow laa... :D

Tak tau dah ni nak pi mana lagi... Ingat nak pi Beras Terbakar tapi pusing punya pusing, terlepas simpang tang mana tah.. Tak jumpa pun.. Kang daripada sesat barat, baik patah balik.. Asyik pusing tempat sama je.. Betapa kecilnya Langkawi ini.. Si Wahidah tu pun dah penat drive.. Hehe...

Then pi jelah airport.. Dah tak tau nak pi mana... Dah pukul 5pm time tu... Memang cepat lah... Lama juga tercongok dekat airport Langkawi.. Tak tau nak wat pa... Wahidah and Una dah balik... Ticket diorang pukul 7pm then nak pulang kereta lagi... Airport Langkawi sangatlah tak best.. Dahlah kecil.. Tak tahu nak buat apa.. Si Yana layan angry birds dia.. Aku tak tahu layan apa... Tahu2 je dah malam. Hehe.... Dahlah bising dekat airport.. Foreigner suka hati mak bapa dia buat macam tempat dia sendiri.. Bising je!! 


Myra Mars.. :D

Then masa untuk check-in... Check-in sendiri tu.. Cayalah!! tapi credit untuk kastam, emigration and semualah... Baik pula diorang.. Selalunya hampeh!! Memang perfect 10 la aku bagi.. System aku senang je.. Orang okay dengan aku, aku okay dengan orang....

Masa dalam flight pula, haih... Asyik kena dengan stewardess pula... Kak Camelia rambut palsu. Haha.... Masa nak letak beg dekat cabin, beg aku tu punyalah berat.. Mana taknya, penuh dengan coklat.. Time tu dia cakap, letak orang ke apa ni.. Aku cakaplah coklat.. Then dia saje sakat aku.. Kena bagi coklat dekat dia... Hehe!! Then everytime dia lalu, asyik aku je yang kena.. Haih!! aku nak oren pun dia tak bagi. Takpe2!! Pukul 10 lebih landed dekat KLIA.... Then family Yana ambil, hantar aku balik rumah... Waahhhhhh... Penat yang teramat sangat.... Dengan make up tak cucinya, terus tidur. Hehe...

Ok, sekian sahaja cerita tiga hari aku di Langkawi.. Tersangatlah enjoy!! Ingat nak duduk lama2... Hehe...
Grill pan untuk mak, balik tu terus gantung dekat dapur... Pagi keesokan harinya baru mak perasan.. Kuali yang diidamkan oleh mak aku rupanya.. Bagus2!!

Bye guys!! 
XOXO










0 Feedbacks:

 

"Life of Myra Latif". Thanks to Blogger Templates | Design By: SkinCorner