Wednesday, September 2, 2009

What I’ve done??

First of all, I wanna say maybe coretan aku ni melukakan hati sesetengah pihak yang membacanya.. Aku tak tahu apa salah aku.. mostly pada semua orang.. buat baik susah, buat jahat lagilah susah. Ambil tahu, susah and tak ambil tahu pun susah gak. Aku tersepit.. life aku pun macam zero je sekarang.. I’ve nobody right now.. besides my family.. family tak payah cerita ar. Memang sentiasa ada bersama kita waktu senang and susah.. what I want to say here is about my friends and a few persons.. aku tak tahu apa salah aku dekat diorang semua.. semua tinggalkan aku. So far yang aku ada are AISHA, TIQAH and YANA.. nama yang tak sebut tu jangan terasa pula.. aku malas dah nak jaga hati orang. Orang tak pernah nak fikir pasal aku and jaga hati aku.. datang bila nak, bila tak nak blah macam tu je.

1. 1. aku tension pasal result aku. Unexpected!! I’ve tried my best tapi hasilnya yang ado!! No matter what, aku kena terima juga. Usaha aku sendiri. Bukan orang lain yang buat pun. Now, berusaha untuk final. Macam aku pernah cakap, kita kena tabah hadapi dugaan dalam hidup. Jangan mudah menyerah kalah!! Belum settle pasal tu, muncul problem lain pula.

2. 2. Ada seorang budak lelaki ni. dia memang baik dengan aku. Kawan kepada kawan baik aku but now dia tak macam yang aku kenal dulu. Aku gelarkan dia sebagai A je. Aku tak tahu kenapa A tiba2 berubah. Menghilangkan diri daripada aku. Apa salah aku pun aku tak tahu. At last, aku ambil keputusan suruh dia lupakan aku. Thanks to him coz pernah ambil berat dan menggembirakan aku. Aku tak pernah menyesal pun kenal dia. At least, aku kenal lelaki macam dia. Aku dah penat nak fikir. Diam 1000 bahasa.

3. 3. Semua perkara berlaku dalam satu masa. Tak settle lagi pasal tu, muncul balik seorang budak yang aku rasa dia tak akan muncul balik. Tiba2 je dia muncul. Aku pun tak tahu kenapa then bila aku msg, dia tak balas sampai sekarang. Apa dia nak sebenarnya?? Bila bosan baru cari aku??

4. 4. Then about one boy yang memang baik.. the problem is dia tak macam yang aku kenal dulu.. aku gelarkan dia I je.. I ni suka dekat aku sampai sekarang tapi aku tak boleh terima dia sebab dia tak macam yang aku kenal dulu. Dia nak balik dengan aku macam dulu but aku rasa semua tu mustahil. Same goes to him, sekarang senyap.. then hari ni ada pula msg daripada dia. Missed call daripada dia. Kenapa time aku macam ni sibuk nak datang balik and nak serabutkan kepala aku yang dah sedia serabut ni??

5. 5. About my good friend.. kita orang dah lama kawan.. about 13 years tapi langit tak selalunya cerah.. dia macam dah tak nak kawan dengan kita orang. Aku rasa aku tahu pasal apa.. tapi bukan aku tak nak cerita pada dia.. aku tak nak dia salah sangka nanti. Kita orang tak pernah pinggirkan dia and tak pernah rasa time susah baru nak cari dia and time senang lupakan dia. Macam mana dia pernah terasa dengan aku, macam tu juga suatu ketika dulu aku pernah terasa dengan geng2 aku. Aku pernah je dipinggirkan oleh diorang dulu tapi disebabkan aku ni suka sorang2, so aku tak kisah sangat. Aku tak kisah kalau dia dah tak nak kawan dengan aku. Aku minta maaf banyak2 kalau secara tak sengaja aku dah lukakan hati kau. Apa2 pun, aku still sayang kawan2 aku..

6. 6. Seorang lelaki yang merupakan sahabat baik aku. Yang selalu share problem now totally changed! I don’t know why.. tiba2 dia berubah. Aku faham yang dia busy tapi takkanlah sampai tak boleh msg aku. Orang lain pun sekolah juga. Aku dah kehilangan dia sekarang. Cara dia hantar msg dekat aku macam dia dah tak nak kawan dengan aku. Sedih tu memang sedihlah.. sorang2 tinggalkan aku tapi apa boleh buat. Takkan nak terhegeh2.. dah orang tak nak kawan dengan kita. Maybe aku ni menyusahkan semua orang.. goodbye A_ _ _L!

7. 7. One of my geng… aku agak terasa ar dengan kata2 dia. Takpe.. manusia berhak nak cakap apa yang diorang nak. Aku tak salahkan dia.. mulut untuk bercakap so apa dia nak cakap pun, cakaplah.. dia masih tak memahami aku sebagai kawan dia. Aku tahu aku ni kawan yang bermasalah. Tak pernah nak senangkan semua orang. Bila jumpa aku, ada je masalah. Suka spoil mood orang so aku rasa lebih baik aku jauhkan diri daripada diorang. Lebih baik aku sorang2.. bukan aku nak buang diorang tapi untuk apa ada kawan macam aku ni.. tak pernah nak happykan kawan.. aku tetap sayang H,P,W,D,N,E & P…

8. 8. Seseorang yang selalu nasihat aku, ambil berat pasal aku pun tak macam dulu dah. semua tu dah takde.. takpe kalau dah tak nak msg aku.. go ahead!! Semua nak tinggalkan aku pun takpe!! Buat sakit kepala otak aku.. buat apa fikir pasal orang tapi tak pernah nak fikir pasal kita..

9. 9. Helmi.. dah senyap.. tukar nombor ke apa ke aku tak tahu.. dah lama gila dia senyap. Atau pun dia rasa malu lagi nak kawan dengan aku sebab dia rasa serba salah lagi sebab pernah tipu aku dulu.. aku tak pernah marah dia.

10. 10. Aku ada abang angkat.. tapi dah dekat 4 tahun lost contact.. nasib baik dapat jumpa balik. Tiba2 pula teringat nak contact dia. Nasib baik dia guna nombor lama lagi… aku msg dia masa first time dapat contact balik tu je. Hari2 lepas tu, dia pun senyap.. aku msg tak balas.. macam semua orang berpakat jekan tak nak kawan dengan aku.

11. 11. Last but not least, tak tahulah last ke.. but I don’t think so.. aku rasa macam tak boleh duduk dekat Nilai sekarang. Mesti nak balik rumah every week.. kalau boleh balik hari2, aku dah buat macam tu. budak2 bilik aku dah tak macam dulu. Aku rasa semua orang perasan.. aku dah penat nak jaga hati semua orang… semua ada konflik. Yang rapat dulu pun dah tak rapat sekarang. Hambar!!! Macam makanan takde perisa.. tawar hebeh!! Buat lawak sikit.. dari tadi aku sedih je.. nak duduk bincang pun, next week dah last for this sem. Tak tahu bila masanya nak duduk ramai2 bincang. Semua dengan perangai masing2. Makan hati hari2. So the final decision is lebih baik aku balik rumah… dah nak dekat raya, dah nak exam… sampai bila nak fikir pasal hal ni? rasa tak senang hati nak buat semua benda. Dah hilang kata2. Tak tahu nak cakap apa dah…

After raya, I’m going to seat for my final examination.. I don’t know what should I do.. aku nak fikir pasal exam je sekarang. Lupakan pasal semua hal. I’m trying.. I know its hard.. teman aku sekarang adalah..

i. My good listener; aisha, tiqah and yana

ii. My lap top; a place for me to express my feeling

iii. My new hobby; “Myra collections”

iv. My books; the books I bought recently, Alexander Bukan Zulkarnain and other few books

v. My study; fight for final examination

*HP put aside.. it’s important but not too important like before. My CSL’s phone I always using it to hear songs. It doesn’t matter even I don’t top up my credit. There’s nobody to msg and nobody wanna give me messages. Hahah!!

So now, thinking about myself.. it’s no use to think about others. I’m tired for being a good person. nice to all.. I wanna say sorry if my thought here hurt everybody’s feeling. I didn’t mean it actually.. sorry once again.. sempena hari raya yang akan tiba ni, I wanna say SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR & BATIN.. aku nak menyusun sepuluh jari kaki and tangan mohon ampun dan maaf pada semua orang jika aku ada terguris hati and terkasar bahasa pada sesiapa je sepanjang aku hidup 19 tahun 7 bulan 13 hari ni (ketika coretan ini ditulis).. tiada hamba Allah yang sempurna di muka bumi ini. Kita sebagai hambaNya hendaklah mendekatkan diri kepadaNya untuk menjadi seorang insan yang sempurna walaupun tidak baik di mata setiap manusia tetapi yang pasti baik di mata Allah.. wassalam..

0 Feedbacks:

 

"Life of Myra Latif". Thanks to Blogger Templates | Design By: SkinCorner