Friday, February 12, 2010

Semalam, Hari Ini, Esok dan Seterusnya……

Semalam…
Semalam yang membuatkan hidupku berubah..
Semalam yang merubah segalanya…
Semalam membuatkan hidupku lebih bersinar..
Oleh sinaran mentari…
Ibarat nur yang diberikan kepadaku…
Semalam yang membuatkan aku melupakan segalanya..
Hari yang indah dan amat bermakna…
Bagai meniti suatu titian yang lurus…
Tanpa halangan…
Dunia yang terbentang luas!!

Hari ini…..
Hari ini membuatkan aku mengukir 1001 senyuman…
Hari ini ibarat melahirkan diriku yang baru..
Seorang insan yang amat bermakna…
Begitulah aku mengumpamakan diriku…
Hari ini aku merasakan satu keajaiban ..
Keseronokan yang aku kecapi..
Dengan harapan akan berterusan selamanya…
Jika selama ini…
Aku seperti terperangkap dalam sebuah sangkar..
Tetapi hari ini…
Aku telah bebas oleh suatu nikmat yang aku nikmati..
Nikmati bersama insan yang disayangi!!

Esok…
Esok merupakan suatu lembaran baru…
Tidakku ketahui apakah yang akan tertulis…
Suatu perkara yang indah atau sebaliknya???
Entah… Aku sendiri tidak mengerti..
Itu semua adalah kehendakNya.. Suratannya…
Harapanku agar tercatit sesuatu..
Tapi apakah ia??
Aku akan menantinya…



Seterusnya….
Seterusnya aku pasti akan menanti..
Walaupun esok tidak memberikan keindahan..
Tetapi mungkin seterusnya menjanjikan kebahagiaan..
Jika aku boleh bersabar…
Bersabar sehingga bertahun-tahun…
Untuk mendapat petunjuk yang sebenar…
Kenapa tidak hari seterusnya..
Hari yang menanti pasti akan lebih bermakna..
Dan menjanjikan sesuatu…
Untuk berkekalan selama-lamanya…
InsyaAllah… Dengan kehendakNya!




0 Feedbacks:

 

"Life of Myra Latif". Thanks to Blogger Templates | Design By: SkinCorner