Friday, February 12, 2010

Teman???

Aku di sini…
Berdiri seorang diri…
Dalam ‘alam’ yang sepi…
Menanti sebuah jawapan yang tak pasti…
Dalam meniti liku-liku hidup ini…
Seorang teman yang dapat menenangkan hati…
Memberi keceriaan kepada kehidupanku ini…

Aku sedia menanti siapakah teman
Yang akan bertakhta di hati ini…
Hati kecilku bertanya…
Apa yang harus aku lakukan?
Aku inginkan ketenangan…
Untuk menempuh kehidupan pada masa akan datang…

Ikhtiarku hanya satu pembaziran…
Menunggu, menunggu dan terus menunggu…
Masaku terbuang..
Jiwaku tidak tenang…
Hatiku bengang!!!
Dihanyuti oleh dunia yang penuh kepalsuan…

Itulah seorang teman yang mendatangkan ‘kebosanan’…
Di dalam hidupku…
Aku akan terus mengembara..
Mengasingkan diri seorang diri…
Untuk mencari sesuatu yang dapat menenangkan hati…
Hati yang telah sekian lama terluka ini…

0 Feedbacks:

 

"Life of Myra Latif". Thanks to Blogger Templates | Design By: SkinCorner