Friday, March 26, 2010

Ini EMEL saya




Ini adalah seekor kura2. kura2 ini diberi nama EMEL.
Kenapa saya bagi nama EMEL??
Erm.. dah lama kisahnya ni..
Saya pun tak tahu tahun bila..
Long2 time ago..
Saya suka tengok satu cerita cina ni..
Dekat TV3 pukul 6pm.. tapi tak ingatlah apa tajuk dia.
Dekat dalam cerita tu, ada seekor kura2..
nama dia EMEL la rasanya..
Kura2 tu telah dilanggar oleh sebuah kereta.
Lepas tu dia pun hancur lalu mati..
Sebab tu kura2 saya ni saya bagi nama dia EMEL..
Kalau kakak saya buat sambal belacan letak cili padi je,
rupa sambal belacan tu macam EMEL masa dia mati..
so saya panggil sambal belacan kakak saya tu,
SAMBAL BELACAN EMEL. hehhe!!
umur EMEL ni saya rasa adalah..
Dalam 8 tahun sekarang..
Masa mula2 tu, dia besar duit 50 sen je.
Saya sorang je yang berani pegang dia..
Sayalah yang akan mandikan dia.
EMEL pun kene bersih juga macam manusia..
saya pernah kena gigit dengan dia.
Sakit kalau nak tahu..
Tapi rasanya EMEL memang tak akan besar lagi.
Sampai situ jelah kot tahap pembesaran dia.
Dia suka makan kangkung.
Saya mandiakan dia je tapi mak saya yang tukar air dia. hehe!
Saya bukan malas tapi kurang rajin je.. ngeeeeee..
Sekian sahaja kisah EMEL saya..
SAYA SAYANG DIA!!

0 Feedbacks:

 

"Life of Myra Latif". Thanks to Blogger Templates | Design By: SkinCorner