Tuesday, April 6, 2010

Countdown to MUET

Salam all... hurm.. sekarang saya tengah countdown untuk MUET.. lagi 18 hari?? erm.. ada yang cakap MUET senang.. tapi saya takut.. sebab dah lama meninggalkan BI ni... yang buat saya pening sekarang ni band berapa yang patut dapat untuk laws UIA?? ada yang cakap 3.. some says 4.. hurm.. tapi bila tengok balik dekat requirements untuk masuk AIKOL, band 3 jer.. kalau band 3 tu adalah ampunnya lagi saya rasa.. tapi kalau band 4 tu, entahlah.. kalau dapat memang rezeki.. takut speaking ni.. tajuk apalah ye yang akan dapat nanti?? listening pula takut telinga ni yang masalah, tak pun sound system nanti. erm.. then reading?? ish.. paling tak suka reading.. bosan!! kalau passages yang panjang2 ni, minta ampunlah ye.. saya memang tak suka baca.. kalau essay tu bestlah.. tapi kalau tajuk yang best... mencurah2 idea... I quote from somebody's blog and she is UIA student also.. "Saya nak buat balik MUET. Tanye kat ofis bile MUET yg seterusya. Tapi pakcik ofis tu bagi semangat, band 3 ok..tak payah susah2 nak ambik semula.. Dia kata UIA tak penah lagi tendang mane2 student yg dpt band 3 ke bawah... Sya pun redha je la.. Kalo xsilap,kat matrik UIA, sape dapat band 6,dapat RM1000. Bertuahnya manusia tu." erm.. so I think there's nothing to worry.. just buat je ye.. buku dah beli tapi tak buat lagi pun.. hurm.. MUET 24.04.10 ni.. speaking tak tahulah pula bila my turn.. sebab tak dapat slip lagi.. oleh itu, jangan peningkan diri anda ye cik shamirra..
buat je sedaya yang boleh.. BI je pun..
macam tak pernah belajar. ish!

0 Feedbacks:

 

"Life of Myra Latif". Thanks to Blogger Templates | Design By: SkinCorner