Friday, February 11, 2011

"Cintaku" di Putrajaya

Salam all….

Apa nak cerita dulu ea…
Macam2 ada dalam kepala ni… Memang syiok laaa…
Title pun macam dah best. Hahahaa…
Okay let’s begin.. Bismillahirrahmanirrahim…

As I said, semalam pergi bank Muamalat Purajaya, untuk assignment Transac.
Aku, Aisha, Ish and Ain..
Memang power la kita orang.. Tak lost pun! Huhu…
Pagi2 lagi, matahari tak keluar lagi, kita orang dah keluar dulu.
Bulan keluar, baru kita orang balik.. Heee….

Appointment kita orang pukul 10am but then around 9am dah sampai sana..
So minum la dulu dekat mamak sebelah Bank Muamalat tu.
As usual lah kan, kalau dekat mamak, roti tisu laa..
Haish!! Yang tak best tu, roti tisu sudah runtuh! Then air, kopi susu ais kaw2 laa..
Macam biasa!! J

So meeting dengan dia punya executive apa tah..
Name card dia pun mana entah aku letak.
Interview dalam sejam macam tulah..
And dia pun okey.. Tak lah macam formal sangat..
Dapat note book Bank Muamalat..
Adalah juga bukti pergi interview. Hee…

Then, next?? Shall we??
Alamanda!! Nak buat apa?
Tengok khurafat for second time?
Show lambat start…
Then memang tak padan dengan kaki sakitlah kan…
Main bowling!! My score?? OMG!!
Jaranglah macam tu. 58 jer!!
Who should be blamed??
Of courselah kaki aku, okey!! Hahhaaa..
Memang macam apalah kan!
Congrats to Ish laa..
Then pergi makan McD.. Memang kecohlah kita orang..
Sambil buat experiment untuk diorang.
Coke campur garam.. Korang jangan salahkan aku ea kalau perut korang problem.
Aku tak bertanggungjawab ea.. Hahahaa…

Then mana lagi…
Memang banyak tempatlah kita orang pergi..
Naik star cruise… Dondang Sayanglahkan..
Meeeeeeeemang “dondang sayang”.. Hahhaaaa..
Tapi bukan akulah okey!!
OMG!! Ada orang minat dekat dialah..
Tapi dia jelah boleh naik free. Hahaha…
Jalan2 dalam 25 minit for RM15, student price.
Syiok lah kan.. Si Ain tu, haish!! Bising jer! Tolak dalam tasik tu, baru kau tahu. Hahaha..

Then Aisha lukis gambar dia dekat abang sorang ni..
Ops!!!!! “Second round” laaa… Hahaaa..
Kenapalah ea dengan semalam..
Berapa lama bang lukis gambar ni?? 10 minit jer..
10 minit kah??? Yang ado saja!! Hahhaaa…
Lama abang lukis ea… abang nak ngorat kawan saya ea….
Tapi abang tu.. Hurm… macam mana ea nak cakap…
Macam tu laaa… Nanti saya tunjuk skill saya pula ea lukis. :p

Kita orang solat dekat masjid terapung, masjid besi, semua kita orang sapulah!
Tapi aku solat atas kerusi laaa… 
Bertambah2 sakitlah lagi kaki aku.
Memang berjalan sehari suntuklah…

Next!!
Cyberjaya!!!
Memang gila berjalan betul semalam!!
Jalan dekat tasik…. Then masuk Multimedia University. “Jumpa kakak okey!”
Hahhaaa.. Sorry yer abang guard. Bohong sunat! :p
Ambil gambar, tak payah cer la…
HP aku battery kong dari pagi..
Kalau tak, beratus2 gambar lah dalam HP aku, tak termasuk yang 2000 lebih tu..
So HP Ish lah yang jadi mangsa since HP dia yang paling mahal. Ngeeeeeee…
Dah petang ni… Tapi still, “Nak pergi mana lagi??”
Aiyooo… Sudah tidak larat mahu berjalan tapi bila fikir balik, dah alang2 keluar..

Ingat senang ke nak sampai Putrajaya and Cyberjaya kalau takde sebab..
So manfaatkan dengan sepenuhnya okey!!

Then nak pergi tengok wayang ke, nak pergi I-City..
I-City time!!! Aku tak pernah pergi pun…
Lalu jer…. Masuk now RM10..
Then dekat dalam2 tu pun, kena bayar juga lagi..
Haish… Duit2x!!! Semua main duit!!
Jalan2 ambil gambar dekat lampu…
Macam biasalahkan…
Then main game! Tipu betul la…
Kalau tak, boleh dapat bear!

What time??? 9pm lebih dah…
Baliklah UIA… before that pergi makan dulu dekat sebelah Teknik Gombak..
Then baliklah UIA dengan selamatnya walaupun ada sedikit halangan..
Biasalah main entrance.. Pak Guard yang rajin bekerja! :p
Pukul 11pm sampai UIA.

Fuh!! Penat tak terkatalah…
Basuh baju, mandi, solat then zzzzzzzzzzzzzz….
Sampailah pagi…
OMG!!! MLS!!!!! 9am!!!
Aku tersedar pukul 8.40am.. huh.. Memang takde maknanyalah kan…
Alhamdulillah rezeki aku.. MLS takde!! Mdm ada hal!! Yeay!! Nasib baik aku tak datang. Hahaaa…
Study circle malam tadi pun aku tak pergi.. 
Ngeeeeeeee…. :p

So today balik rumah ye!!!
Nak urut!!!!!!!!!!!!!! Tak tahan dah ni kaki aku…
Rasa nak nyanyi lagu Siti je.. Bisakah…. Hehehee…
So apa lagi yer…. Takde kot…
Gambar memang banyaklah..
Sorrylah ea Ish… Penuhkan memory kau. Hahahah!!
Battery full sampailah kong ea…
Banyak gambar kita orang dalam tu.
Aku kot yang lebih… Hahaaa..

Itu sahaja kisahnya….
“Cintaku” di Putrajaya itu bukan untuk aku okey!!
Untuk si teeeeeeeeeeetttt!!! I loike!!
Tiga tempat dalam masa sehari..
Putrajaya-Cyberjaya-I-City!
Memang terbaiklah kita orang!!

Ok… Daaaaaaaaaaaa…
XOXO

0 Feedbacks:

 

"Life of Myra Latif". Thanks to Blogger Templates | Design By: SkinCorner