Tuesday, February 8, 2011

Tragedi "keMALANGan" 6 Feb 2011

Salam all....

Haish... Apa mahu jadi sama ini orang..
Jalan pakai matakah, lututkah?? Hahhaaa...
Last Sunday, before balik UIA yang 'tercinta' ni, aku pergi HUKM dulu..
Tengok kawan aku... As I said.. Tempatnya dekat tapi dah naik public transport, tukar2, jadi jauhlah..

Journey start from Jalan Puchong to KL Sentral by bus.
Then turun bus, jalan pergi KL Sentral..
Sampai KL Sentral, naik Putra LRT to Masjid Jamek..
Then sampai Masjid Jamek, tukar Star pula..
Masjid Jamek to Bdr Tun Razak..
But then kena tukar dekat station Chan Sow Lin dulu..
Then from Chan Sow Lin to Bdr Tun Razak.
From Bdr Tun Razak, naik cab to HUKM...

Way back to UIA..
Take cab from HUKM to Star Bdr Tun Razak.
Then Star Bdr Tun Razak to Star Masjid Jamek.
Stop kejap, makan McD.. Hahhaa..
Putra Masjid Jamek to Terminal Putra Gombak..
Terminal Putra, Gombak, naik bus ke UIA... 
Sekian... Sampai mahallah dengan kaki tertengkot2x!

The main story is kejadian berlaku di Star Masjid Jamek..
Well, fyi.. Aku ni memang tak suka jalan lambat2 ni.. Hahaha!!
Selalu ok jelahkan.. Tiba2 pula nasib tak baik..
Aku jatuh dekat escalator masa dekat Star Masjid Jamek nak pergi HUKM! Damn!!
Nasib baik dekat sebelah aku tu perempuan..
Kalau lelaki, ohhhh!! Jatuh saham I. Hahhaa!!
Then lucky lah juga time tu bukan train sampai, kalau tak memang ramai orang lah..
Aku pun tak tahu, apa hal lah time tu.. maybe dah banyak sangat berjalan.
Then escalator dah memang lah bergerak but then aku akan bergerak lagi.
Memang guna side kanan jelah.
Orang lain, berdiri sebelah kiri ea..
Bagi laluan dekat orang nak cepat macam aku ni untuk lalu. Hahaa!!

Yang peliknya, selalu dengar orang jatuh ke bawah.. Slide ke..
Ni tak.. Jatuh masa nak naik. Hahaha!! Orang pun pelik..
Memang laaa.. Kalau Putra, train dekat bawah.
Kalau Star, kena naik ke atas..
Aku tak tahulah kenapa kaki aku time tu. Macam tiba2 je lemah..
Then tersembam ke depan la..
Nasib baik tangan aku sempat tahan kat escalator tu..
kalau tak memang dahi aku 'cium' escalator tu la...
Memang berdarah lah kot. Silap2, kena jahit. Adesss...

Then aku pun bangun laa... Control cun... Hahhaa!!
Tapi sakitnya... Pergh... Hanya Allah jelah yang tahu...
Kakak tu usha2 aku dah.. Mesti dia cakap, tak sakit ke budak ni. :p
Nasib baik pakai jeans tu. Kalau tak, lagi teruk la..
Then dah sampai UIA aku tengok, pergh!

KECEDERAAN YANG DIALAMI:

1.    Siku kiri aku luka, menelas.
2.    Lutut kiri lebam, pecah darah.
3.    Peha kiri, lebam tiga tempat. aku rasa bekas gigi escalator tu lah.
4.    Kaki kiri merah dua tempat.
5.    Kaki kanan paling teruk la. Macam darah dalam kulit dah, dengan bengkaknya.

Kesannya, semalam aku tak pergi Contract and tutorial ILS...
LM kena pergilah juga sebab ada kerja. Kalau tak jangan haraplah aku nak pergi..
Hari ni tort ada test.. Have to go...
Then aku pergi klinik tadi..
Buat X-tray dekat kaki kanan jelah.
Nasib baik takde apa2.. Just soft tisu injury...
Tapi take time la dekat dua minggu nak baik..
Balut bandage jelah..
Doctor tanya nak MC ke..
Doc, saya pergi class okey! Macam budak baru nak belajar berjalan!

Uwaaaaa!!! Tension!! Nak pergi AIKOL pun dekat 30 minit!!
Nak pergi toilet pun, terasa jauh yang amat!! 
Solat pun duduk atas kerusi. Macam orang tua dah aku rasa..
Nak tidur pun tak leh. Mengerang kesakitan!
Bisa dowh... Pedih.. Kebas!!
Rasa berat je kaki aku ni....

Tapi memang kelakar lah bila orang dengar jatuh escalator..
Then, jatuh ke depan pula tu!!
Ohh... girl, be careful okeyh!!
Nak buat apa2 pun tak boleh ni..
Kena harapkan belas kasihan orang jelah ni.. Ayat sedih. Hahhaa!!
Kalau ada orang nak ride aku takpe gak pergi and balik..
And ada orang belikan makanan ker...
Sekarang semua tempat aku terasa jauh...
Dahlah esok class full... :(
Nak balik hari Jumaat ni, OMG!! Balik sendiri??? 
Takde ke orang nak ambil aku.... Sob2....

So, moral of the story is...
Escalator tu dah bergerak, tak payah sibuk nak gerakkan lagi...
Selamat lah tangan dapat tahan. Kalau tak, teruk la lagi aku jawabnya.

Wish me luck for MLS tomorrow...
XOXO

1 Feedbacks:

Ku Anas Ku Omar said...

hahahahaha...KECERAAN eh???

 

"Life of Myra Latif". Thanks to Blogger Templates | Design By: SkinCorner