Wednesday, September 7, 2011

Cara Berkesan Melupakan Seseorang

Salam...

Sebelum berbicara dengan lebih lanjut mengenai tajuk di atas, secara rasminya hari ni aku dah terminate Celcom Broadband and signed up for Maxis Broadband
Letihlah aku.. Bayar RM50 every month tapi line macam hampeh je! Tak sampai seminit, DC!! So aku decide beralih ke Maxis..
Siang tadi kaki ni melangkah ke Maxis Center The Gardens Mall.. Nasib baik ada dekat situ.. Tak payah aku nak pergi jauh2... And memandangkan Celcom Center kat PJ, malas nak pergi, so aku call jelah..
Boleh pula terminate on the phone. Apa lagi, memang sukalah aku! Tak payah susah2 nak buang tenaga aku pergi Celcom..
Hope now line okay lah eak.. So far pakai sejak tadi menunjukkan progress yang baik. Lampu biru je.. Tak berkelip2 pun apatah lagi keluar lampu hijau kan. I loike!!

Hurm... Back to the main topic... 
Macam mana cara kita nak melupakan seseorang??
Penat try.. But not lasting forever.. So what should we do then???
So far, aku jumpa dua cara je...
First, hilang ingatan... confirm kita takkan ingat orang tu lagi..
Heh.. Tapi macam mana nak buat jadi hilang ingatan tu ye???
Second, apabila Allah telah 'menjemput' kita...
Sudah pasti kita tidak akan memikirkan tentang orang tu lagi....

Kenapa kita susah nak melupakan seseorang tu??
Bak kata orang, dah sayang punya pasal..
Bukan kenal sehari dua.. So adakah sebab itu yang menyebabkan kita tak boleh melupakan orang tu??
Atau pun orang tu memang banyak sakitkan hati kita, so dia akan still terbayang2 di fikiran kita..
Yeah.. what past is past... tapi tak mudah nak melupakan dengan sekelip mata...

Memang penatttt sangat!! Teramat sangat!!
Berusaha untuk melupakan seseorang tapi endingnya, tewas pada diri sendiri..
Kita tak mampu untuk melakukannya...
Tapi adakah dengan melarikan diri dengan alasan tak nak lukakan hati sendiri or sesiapa dapat menyelesaikan semua masalah??
Bukankah itu menyeksa diri sendiri??
Tak ingat pun terseksa, kalau ingat dah sah2 lah menyeksa diri..
So antara dua cara tulah yang berkesan pada aku..

But now, I have to admit that... 
Aku tak boleh lari dari apa yang aku buat...
Takkan bertahan lama..
Btw, aku dah try.. Bukan aku tak try.. And bukan saja2 juga aku nak ingat..
It comes naturally... Didn't ask for it..

Maaf kalau tanpa sebab, takde angin takde ribut, tiba2 aku hilang..
maybe aku 'diculik' sebentar...
Sampai satu masa, aku akan kembali dan tak mustahil aku akan pergi lagi..
Tapi aku rasa, penjelasan aku sudah cukup jelas untuk difahami..
Khusus untuk orang2 yang memahami...

Hurmm... Mulut ringan untuk menjelaskan sesuatu tapi tak terkeluar apa yang patut diucapkan..
InsyaAllah, kalau tiba masanya nanti, will do.. 
Lagi dipendam, lagi terseksa.. tak patut....

Sekian....

0 Feedbacks:

 

"Life of Myra Latif". Thanks to Blogger Templates | Design By: SkinCorner