Sunday, March 10, 2013

Di Sebalik yang Tersurat

Salam...

Post kali ni nak cerita tentang sesuatu yang melibatkan perasaan.
Tapi kan, selama ni post aku tu takde perasaan ke macam mana? Haha..
Okay. Serius! Serius! Lol

For third year, kena ambil skill and aku ambil Basic Counseling Skill.
Memang enjoy class tu and yang pastinya memang kena dengan diri aku.
Class ni sangat santai and sangat dekat dengan diri kita.
Tak perlu fikir banyak-banyak sebab melibatkan diri kita juga.

Last Wednesday, Mdm suruh kita orang melukis and mewarna sekalilah.
Pakai crayon. Macam budak-budak tadika dah aku rasa. Hehe!
Lukisan kita orang tu kena melambangkan perasaan kita orang time tu.
Rasa sedih ke, happy ke, hati berbunga-bunga ke, suka hati korang lah nak lukis apa.
Ekspresi mestilah diluahkan melalui lukisan.

Aku pun dok fikirlah lukisan apa yang aku nak conteng dekat kertas A4 yang Mdm bagi tu.
Macam-macam ada dalam kepala otak ni.
Kena bagi kain yang buat banner tu baru best. Haha!
Macam-macam warna aku conteng dekat situ nanti.
Ala-ala perasaan yang tak menentu.
Macam-macam yang difikirkanlah kiranya.

So aku pun lukislah ni..



Then semua orang pun ceritalah based on lukisan diorang..
Siapa yang happy, happylah.
Yang sedih, sedih lah...
Yang hati berbunga-bunga tu lukis love. *untunglah*
Aku lak start meleleh air mata bila ada yang bercerita pasal ayah dia discharged.
Hurm.. Ayah dia ada lagi even sakit...
Tak dapat nak tahan air mata time tu.
Biarlah orang nampak aku nangis pun.
Time tu kalau nangis pun semua memahami.

Then sorang mamat ni lak dah nak kahwin..
Cerita pasal gf dia yang dah lama berkawan tapi akhirnya happy ending..
Aku ni 10 tahun berkawan tapi... Hmm...
Ah! Sangat tak suka apa yang aku rasa time tu..
Apa-apa pun semuanya Allah dah tentukan yang terbaik buat aku.

Aku hanya berdoa yang terbaik buat aku..
Alhamdulillah, aku gembira sekarang and aku harap kegembiraan ini akan berkekalan buat selamanya.
Insya Allah.. :)

Love, 

Myra Latif

0 Feedbacks:

 

"Life of Myra Latif". Thanks to Blogger Templates | Design By: SkinCorner