Wednesday, November 12, 2014

Berhenti Berharap

Salam...

Bila rasa nak menulis, aku akan menulis..
Bila dipendam, kita juga stress kan..
So as usual, this is my territory to share..

"Jangan berharap pada sesuatu yang tak mungkin atau belum tentu akan menjadi milik kita"

Apabila kita memulakan usaha untuk mendapatkan sesuatu, for sure kita akan menunggu ia menjadi milik kita..
Tapi tak semudah tu sebenarnya..
Apa yang kita nak, tak semestinya kita akan dapat walau macam mana pun effort kita tu. 
Sedih tu memanglah sedihkan..
Gila tak sedih.. Macam-macam dah usaha aku lakukan..
Angan-angan tak payah ceritalah nak buat itu, nak buat ini.. Heh..
Tapi akhirnya, jika Allah katakan ia bukan rezeki kita, takkan jadi juga kan..
So officially now, aku berhenti berharap..
Terima dengan redha, bukan rezeki aku untuk mendapatkannya...
Aku rasa aku belajar selama enam tahun ni pun, tak rasa macam ni nak mendapatkan segulung ijazah. Lol!

Good side nya aku nampak, Allah suruh simpan duit untuk perkara yang lagi baik..
Simpan duit untuk kahwin tu sebenarnya..
Perkara yang baik, buat apa nak ditangguh-tangguhkan.. Ahaks!
Positive vibes. Hahaha! 
It's okay bukan rezeki aku sekarang..
Mana tahu, yang lebih baik akan datang..
Yeah, to fulfill one of my wishlists walaupun time tu dah jadi besi buruk mungkin? Lol!

Now, move on... Keep calm and redha..
Cepatlah berlalu minggu ni..
Minggu ni minggu mood swing.
Air mata ni macam sungai dah aku rasa. Haha..

Chill Myra. Chill!!

Love,
Myra Latif.

0 Feedbacks:

 

"Life of Myra Latif". Thanks to Blogger Templates | Design By: SkinCorner