Friday, April 29, 2016

Kembali Semula

Assalamualaikum semua...

Hampir setahun lebih aku tak menulis since my last post. Dulu, sinilah tempat aku luahkan apa yang aku rasa hari hari but now banyak dah berubah.. Dengan kekangan masa lagi, takde masa nak menulis. Terlalu banyak untuk difikirkan.

Hmm.. Dalam masa setahun lebih ni, macam-macam dah berubah dan juga macam-macam yang jadi. Kalau nak ceritakan semuanya di sini, boleh jadi novel dah aku rasa. Apa yang membuatkan aku tergerak hati untuk menulis hari ni? - Sebab aku tak boleh tahan dah dengan apa yang aku sedang hadapi sekarang ni.

Manusia makin pijak kepala kita. Tanggapan orang dekat kita memang tak mampu nak ubah. Siapa kata jadi lawyer senang, gaji tinggi? Heh... To me, kalau gaji tinggi sekali pun tapi hati kau tak tenang, tiada gunanya juga. Aku tak kisah dengan workload yang banyak. Yes, itu memang tugas aku. "I pay you, you have to do all the job". Yes, will do but I'm not a robot. Aku sacrifice masa rehat aku sometimes sebab kerja. On weekend, I'm willingly to go to meet client, stayback after 5.30pm but nobody even concern on that. Orang tetap nampak salah kau. Well, seribu kebaikan yang kau buat orang takkan nampak tapi orang akan nampak satu benda buruk yang kau buat. I totally can't brain with this shit anymore. I believe sesiapa je dekat tempat aku now takkan jadi bodoh macam aku.

Yes, aku tengah tunggu masa untuk cari life baru aku. Time tu kau akan tahu, kau akan appreciate apa yang orang lain buat. Yes again, staff memang senang nak cari tapi kau takkan dapat staff yang boleh bertahan lama. Even the clients pun tak bodoh. Clients ada dengan kita bukan sehari dua but all the files melibatkan urusan yang makan masa bertahun tahun so they know whether the staffs yang problem or the company. Simple guys!

Despite of all the shits that I have to go through now, aku kena fikir juga pasal life aku. I'm getting married. In Shaa Allah mission aku nak kahwin on 26 akan tercapai. Semoga Allah permudahkan urusan aku. Sometimes rasa malas nak fikir. Otak aku dah tak mampu nak berfikir and hadap semua ni. Sibuk dengan urusan kerja sampai aku 'lupa' kejap yang aku ni nak kahwin. Orang yang dok ingatkan aku ni dah buat, itu dah buat ke belum. I wish duit aku berkepuk dalam bank dan takkan surut so that aku tak perlu kerja. Biarlah orang nak cakap rugi study 6 tahun tapi at last nak duduk rumah juga. 

Aku sangat bersyukur ada Mak yang memahami aku dan banyak tolong aku.. Ada bakal suami yang aku kenal about 13 tahun yang faham aku even marah aku je kerja dia. Yelah, sebab aku ni degil. Ikut kepala sendiri je, lepas tu tak nak dengar cakap orang. Well said.. :) And now aku juga ada family baru aku, MIOC. Tenang juga hidup sometimes bila dapat jumpa diorang even aku jarang lepak. Yela, anak mak lagi kan.. Nanti dah kahwin "free" sikit ea..

Apa-apa pun aku harap ada rezeki yang terbaik buat aku. Kalau bukan now, maybe later. Doakan semoga semua urusan aku dipermudahkan. Thanks for reading! 

Love,
Myra Latif

0 Feedbacks:

 

"Life of Myra Latif". Thanks to Blogger Templates | Design By: SkinCorner