Friday, March 1, 2013

Kahwin

Salam...

Hey guys!
I'm back again today..
Dah sebulan masuk sem baru..
As usual, terasa kejap je sebenarnya..
Dah sebulan masuk sem baru ni,
Class memang pack tak ingat punyalah.
Sampai 7 malam pun ada..
Memang die lah on that day.

Oh ya.. Back to the main topic here..
"Kahwin"? Apa itu kahwin?
Haha... Soalan bodoh pula aku tanya kan..
Actually, aku tak patut pun cakap pasal ni since aku bukan nak kahwin lagi pun.
But lately ramai pula yang mengutarakan soalan "bila nak kahwin"?

Actually, rasa kelakar juga soalan ni and at the same time, apa punya soalan lah. Haha!
So jawapan cliche, "belum ada jodoh lagi" and yang paling penting, 'I have no bf".
Bila dah takde pasangan, macam mana nak kahwin kan..
Plus, kahwin bukan pakai air liur.
Lainlah if ada orang nak sponsor kan.
Aku tahu, aku kahwin je nanti.

Time aku takde bf nilah orang dok tanya soalan tu.
Time ada dulu, tak ramai lak yang nak tanya.
For now, aku tak nak fikir lagi.
Baik aku fikir macam mana nak habiskan study aku ni.
Nak menghadap untuk setahun lagi and sebelum tu kena settlekan LAP.
LAP tak tahu macam mana nanti.
Dekat mana aku dapat and apalah yang aku nak buat time LAP nanti.
Study pun for the sake of examination je. Haha!
Apa dalam kepala otak ni pun aku tak tahu.

Kalian doakan lah ya aku selamat habiskan 6 tahun aku belajar law ni.
Then aku kerja, kumpul harta and insya Allah, panjang umur and ada jodoh kahwin lah aku.
Lagi pun aku rasa, tak matilah pun hidup takde bf ni.
If ada tapi menyusahkan hidup or dalam erti kata lain, tak menyenangkan hidup kita, buat apa kan?
I can survive! "No man no pain". Hahahaha!

Ada juga kawan-kawan aku yang tanya pasal dia..
Entahlah.. Aku doakan yang baik-baik juga untuk dia.
Dia bukan yang terbaik untuk aku. 
Positive!

Mana tahu jodoh aku nanti time aku kerja nanti ke..
Budak UIA? Tak payahlah..
Pi mai tang tu gak.. Bosan asyik jumpa!
Ke hulu ke hilir nanti sama je.
Orang tengok pun annoying je rasa.
Then rasa macam CCTV yang berada di mana-mana. Lol!

If dulu orang tanya, umur berapa nak kahwin?
I'd answer 25. Haha.. Kononlah kan..
Now, 25 tu aku baru nak merangkak bekerja and kumpul harta..
Belum tentu pun aku dapat kerja time tu.

Tak perlu risau..
Allah dah tetapkan jodoh yang terbaik buat hambaNya..
Kita berdoa jelah ya semoga dipertemukan dengan seorang lelaki yang baik and yang dapat membimbing kita and yang paling penting, menyayangi kita.
Jangan time sayang je semuanya indah.. 

Just ikut flow hidup ni seperti biasa..
Nak fikir apa orang kata, sampai ke mati pun kita tak habis berfikir.
So selamat belajar dengan bersungguh-sungguh.

Wasalam.

Love,

Myra Latif.


0 Feedbacks:

 

"Life of Myra Latif". Thanks to Blogger Templates | Design By: SkinCorner