Friday, July 2, 2010

Seharian menjadi "OKU"


Salam....
Semalam hari yang agak menyedihkan bagi aku!!
Aku tak berupaya untuk berjalan sendiri...
Hanya bertemankan wheel chair...
Uwaaaaaaaaa!!!

Kelmarin aku naik bus nak pergi Mid Valley..
Masa nak turun bus, boleh pula aku tergelincir..
Slide ar kiranya!! fuh!!
Dalam bus dah ar ramai orang..
Aku tak pandang kiri kanan pun..
Nasib baiklah tangan aku sempat berpaut kat pemegang...
Tapi aku tak dapat balance badan la..
Bus tak betul2 berhenti, kiranya aku dah "terturun".
Aku pun tak tahu nak explain macam mana kejadian time tu.
Masa tu aku tak rasa sakit lagi..
Masa lepas solat asar, fuh!!
Baru ar terasa nikmat kesakitannya...
Aku suruh mak urut..
Mak cakap, kalau tak urut nanti, cakap tak kisah pula dekat dia.
Ngeeeeeeeeeeeeee~~~
Lepas tu, sakit yang teramat lah sangat!!
Satu malam aku tak boleh tidur..
Sakit sampai ke pinggang..
Rasa bisa, kebas and mencucuk-cucuk..

Semalam mak suruh aku pergi hospital..
Pergi check..
Mula2 pergi klinik rawatan biasa je dekat hospital tu..
Tapi diorang hantar aku dekat emergency..
Masa jumpa doc, doc tanya urut tak..
Aku yang tak pandai menipu ni pun, cakaplah ye..
Hhahah!! ye ke???
Lepas tu pergi buat x-tray...
Nasib baik takde apa2..
Just soft injury..
Kalau patah, memang cari nahas!!
Dahlah selasa ni nak masuk Gombak dah..
Bilik tak tahu tingkat berapa..
Nak bawa barang2x lagi.
Doc cakap tak boleh naik bus dah lepas ni. hek!!
Ingat aku ada driver ke yang boleh bawa aku ke mana2??
Masa jumpa doc tu, aku sorang je..
Mak kena jaga abah..
So tolak ar wheel chair sorang2...
Mak bawa aku pergi breakfast then mak tinggalkan aku..
Masa nak pergi tengok abah dekat wad, aku tolak ar wheel chair sorang2x..
Gila ah!! susah kot!!
Nasib baik ada orang tolong aku masa dalam lif..
Then masa dekat terowong nak pergi ke wad, ada sorang cleaner ni tolong tolak aku..
Hurm.. selama ni, kalau nampak orang naik wheel chair dalam lif,
rasa macam menyemak je...
Sekarang pula, diri sendiri yang kena...
Sedih yang teramat!!
Oleh itu, lepas ni jadi baik okey!!
Sehari aku duduk dekat wheel chair..
Nak jalan pun tak boleh...
Kaki rasa berat dah..
Bengkak pula tu.. urat2 pun timbul!
Macam orang angkat berat dah..

Kesimpulannya, semalam....
Hari yang tak dapatku lupakan!!

~SEKIAN~

0 Feedbacks:

 

"Life of Myra Latif". Thanks to Blogger Templates | Design By: SkinCorner