Monday, December 13, 2010

Rutin Harian

Salam to all bloggers..


Entry hari ni berkenaan dengan "Rutin Harian"..
Rangkuman selama sebulan duduk di rumah..
Dari 12 Nov 2010 hingga 12 Dec 2010..
Hampir sebulan aku duduk di rumah...
Tapi apa yang dilakukan?
Mind ni memang dah set hari2..
Macam ada switch.. Bila tekan ON je, semuanya berjalan..
Bila tidur, OFF!!


Ia bermula...


Pukul 6.00am, alarm aku akan berbunyi.. Lagu apa??
Doktor pakar cinta.. Memang akan terjaga.
Terjaga untuk?? Of course solat subuh...
Aku off alarm.. Bangun subuh..
Tapi kadang2 off alarm, tidurlah kejap tapi??
Terus tak bangun.. Ish2.. Maknanya???
Terbabas subuh la.. Huhu.. Bukan terbabas tu..
Itulah manusia.. Setan ada kat sebelah tu.
Hasut aku, "tidur myra".. Hee...
Lepas dah solat subuh, tidur balik..
ZzzZZZzzzzz.... Bangun pukul 9 lebih, pukul 10..
Memang mata ni akan terbuka time tu je..
Lepas bangun.. Lepak2 kejap..
Then mandi...


Dah wangi!!!
Buka lap top... benda pertama??
Facebook.. Biasalah.. ber'facebook'ing..
Then e-mail and blog aku nilah..
Tiga benda ni meeemang wajib dibuka everytime aku online.
Tapi time cuti jelah yang aku rajin.. Bila dah start belajar tu, 
Memang jaranglah nak usik lap top.. Damn busy..
Nak switch on button dekat lap top ni pun malas.
Then dah buka, apa je ea yang aku buat?
Update blog, check e-mail and facebook lah..
Agak2 dah bosan online, offline.. Sign out semua.. Then??
Off lah lap top.. Bye2!!
Bila dah bosan buat benda lain, cari lap top balik!


Next.. Tengok TV!!
What channel?? As usual!! AFC.. Masak2!!
Try recipe yang senang..
Ni pun teringin nak makan samosa..
But then recipe campak2 version aku lah..
So far cuti ni adalah dalam 2 3 resipi yang aku buat..
Then tengok AXN channel..
What movie?? Tengok CSI.. Then Amazing Race..
Then cerita apa lagi ea??
Movie dalam external banyak, tapi tak tengok.
Nak kata takde masa, banyak masa...


Proceed...
Dua benda yang wajib dilakukan oleh aku..
Bowling and karaoke!
Telah dilaksanakan.. Tapi sekali je dalam cuti ni...
Dua2 aku layan sorang..
Ingat nak pergilah karaoke lagi tapi suara tidak mengizinkan.
Tak keluar langsung dah suara aku ni.
Bowling?? 4 games terus! Main sorang pula tuu...
Then hang out.. Jalan2 cuci mata..
Then keluar beli barang nak bawa balik UIA untuk second sem.
Barang2 makanan yang dah habis.
Penuhkan stok locker aku tu! Huhu!! 
Akukan kiosk.. Farmasi.. Semualah aku!


Then mostly every week pergi ke hospital..
Teman mak bawa abah...
Then appointment aku..
Hospital kiranya dah jadi rumah akulah juga selain rumah aku sendiri..
Dah bosan pergi hospital sebenarnya..
Pergi je hospital, wajib beli Hot and Roll!!
Apa lagi... Sweet Crispy Banana Choc aku laaa...


Then what else??
Oh yaaa... Lipat kain...
Then sidai kain.. Basuh pinggan...
Tolong masak?? Tunggu makan je..
Masakan bodoh2 aku sendiri, aku masaklah..
Tang lipat kain tu, baju aku, mak and abah je yang aku lipat.
Baju kakak aku, sendiri. Aku tukang asing and letak dalam bilik dia.
Hahah.. Malas pun ye gak plus cara aku lipat and cara dia lipat lain. Heee..


Hurm.. Itu je kot yang aku buat sepanjang cuti ni..
And ketika ini.. Aku telah selamat berada di UIA...
Bermulalah rutin harian sebagai seorang pelajar pula..
Benda yang sama yang akan dilakukan pada sem baru ni..
Takde dah ea nak bangun2 lambat...
Itulah pengisian aku ketika cuti ni...


So selamat belajar kembali!!
Azam baru!! Misi baru!! Semangat baru!!
Good luck!!!

XOXO

0 Feedbacks:

 

"Life of Myra Latif". Thanks to Blogger Templates | Design By: SkinCorner