Sunday, February 20, 2011

Papa John Untuk Awak

Salam…

“Saya dah makan Papa John”








Rasa serba salah…
Nak pergi ke tak nak…
Dari jauh aku tengok, memang nak menangis lah..
Air mata ni cepat sangat nak menitis..
Then kaki ni melangkahlah juga masuk..
“Saya nak dine-in”..
Then aku pun duduk lah..
Before that, aku tanya dekat sorang staff,
“Shahid ada? Dia bahagian kitchen kan?
Boleh panggil dia kejap tak?”
Nasib baik dia kenal aku lagi..
Siap sebut nama aku lagi..
Aku tanya dia pasal arwah..
Actually banyak cerita yang aku tak tahu..
Then bila dia cerita, barulah aku tahu semuanya..
Masa dia cerita, memang aku menangislah..
Sampai dia pergi dekat cashier, ambil tisu bagi dekat aku..
Staffs kat situ pun peliklah tengok aku menangis..
Mana aku tak nangis..
Dah cerita dia tu memang menyedihkan aku..
Dahlah aku ni memang ratu air mata…
Aku rasa macam bodoh je…
Kenapalah aku tak tahu..
Kenapalah aku tak boleh rasa semua tu..
Belajar je tinggi2 tapi hampeh!!
Arwah sempat pesan, suruh aku belajar rajin2..
Aku tahu tu… Itu yang arwah selalu cakap masa dia hidup..
Nasib baik kawan dia ada..
Kalau tak, aku tak tahu semua tu..
After dia cerita… Aku pun macam tak lalu nak makan dah..
So aku decide, take away jelah..

Alhamdulillah, hajat arwah aku dah tunaikan..
Untuk makan bersama aku..
Aku dah makan untuk dia…
Esok dah seminggu arwah pergi..
Rasa macam baru je lagi…
Sama2 kita sedekahkan Al-Fathihah untuk arwah..
Semoga arwah aman di sana…
AMIN….



0 Feedbacks:

 

"Life of Myra Latif". Thanks to Blogger Templates | Design By: SkinCorner