Tuesday, August 16, 2011

Makin Rajin

Salam...

Rasa macam biskut lak aku rasa...
Kejap ada, kejap takde kan...
Banyak cerita ni.... Tapi apa je pun...
Lately, rajin lak nak try macam2 resipi kan... Hoho!!
Sedang bersaing bersama2 Chef Yana, Chef Wahidah dan Una..
Tak boleh bagi title Chef lagi sebab dia tak try lagi resipi. Hehe...

Aku dah buat apam Indon yang ala2 kek pelangi..
Kenapa bagi nama apam indon eak??
Tapi ada something wrong somewhere la...
Sebab ovalette yang aku pakai tu dah lama, so tak lembut laa...
Semua dah try buat.. Si Una je yang belum ni...




Hari ni aku buat Kek Puding Caramel pula...
Okay.. sedapppp!!! Aku lebihkan caramel dia..
Tu yang melimpah ruah macam coklat di ladang gandum tu. Haha...
Yana Latif, sila try yer...




And gue happy bangat!!!
Ketemu sama abang angkat ku yang dah lost contact dekat 5 tahun..
Hoho.. Nasib baiklah aku ni smart kan.. Miss google!! :D
Aku rasa dia still duduk rumah lama.. So..
Pendekatan yang aku gunakan adalah hantar kad raya.. :D
Nasib baik dia ingat aku lagi...
Dia terima kad aku last Sunday.. Aku pun lupa yang aku ada hantar kad raya dekat dia..
Alih2 dah sampai... Aku pos hari Khamis, kad sampai hari Ahad.. Molek dah tuu.. :D
Okay, jangan nak hilang2 lagi!! 
Tapi abang saya dah semakin chubby!!! Yelah.. Lama tak tengok dia...
Jangan lupa eak ajar adik bawa kereta.. Haha...

Oh yaaa... Aku kena buat colonoscopy..
Binatang apa colonoscopy tu, aku pun tak tahu nak cakap macam mana..
So pandai2 lah jadi miss google macam aku eak.
But tarikh aku kena buat 7 March 2012.. Waaahhhh...
Gila lambat waiting list aku... Macam2 boleh jadi.
Tapi yang tak bestnya time tu, sebelum buat tu, kena makan bubur je.. Yang lumat..
Then kena minum air 1 liter campur apa tah within one hour then kena minum lagi...
Masa tu aku dekat UIA rasanya... Kalau cuti takpelah..
So macam mana yaaaa.....
Biarlah.. Lama lagi pun.. :)

Okay, ubat gastric dah dapat.. Bertambah lagi ubat kena makan...
Tapi doc tak bagi aku ubat putih tu pula.
Kalau tak, memang sengsara lah aku nak berpuasa..
Tapi perut tak sedap gak.. Tekak pun sama.. haihhh....

Plan berbuka dengan GBS, nampaknya terpaksa dibatalkan..
Ramai yang off daripada on...
So raya nantilah baru konvoi macam tahun lepas.. :)

Oklah... panjang dah aku membebel ni...
Daaaaaaaaa....
XOXO




0 Feedbacks:

 

"Life of Myra Latif". Thanks to Blogger Templates | Design By: SkinCorner