Monday, August 29, 2011

Salam Aidilfitri

Salam....


Esok dah raya... Kejap je kan sebulan kita berpuasa...
Tapi banyak lah juga tinggal sebab tak sihat..
Nak buat macam mana.. Takkan nak seksa diri..
InsyaAllah, kalau panjang umur, Ramadhan tahun depan dapatlah bertemu dengan bulan Ramadhan lagi.


Ramadhan tahun ni, tak banyak pahala aku..
Mana taknya, ada je orang yang menyakitkan hati aku...
Kurangkan pahala puasa aku je.. Hampeh betul!!


Btw, tiap-tiap tahun selalu ucap Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin..
Tapi hati ni ikhlas tak nak maafkan semua orang....
Entahlah... Semakin hari, semakin ramai orang yang aku benci dalam hidup aku..
Bukan saje-saje nak benci orang.. Manusia2 tersebut yang buatkan aku benci diorang..
InsyaAllah.. Kalau hati aku terbuka suatu hari nanti, aku maafkanlah diorang..


Kadang-kadang bila kita fikir balik... Apalah salah kita pada orang sedangkan kita rasa apa yang kita buat dah cukup baik pada mata semua orang..
Kita buat jahat sekecil kuman pun orang nampak tapi kalau kita buat baik, orang tak pandang..
Bukannnya nak mendapatkan balasan tapi cukuplah terasa diri ini dihargai....
Pada pandangan mata orang lain, apa yang kita buat tak cukup sempurna..


Apa-apa pun, Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin..
Maafkan segala salah dan silap yang telah dilakukan kepada sesiapa yang mengenali diri ini...
Semoga lebaran kali ini memberi makna buat kita semua...


Salam lebaran, ikhlas daripada:


Myra Latif. 

0 Feedbacks:

 

"Life of Myra Latif". Thanks to Blogger Templates | Design By: SkinCorner