Wednesday, September 14, 2011

Di Sebalik Tudung

Mood: Blur

Salam...
Semalam off day.. Damn busy+tired..
Ke hulu ke hilir tapi apa je pun yang aku buat, aku pun tak tahu..
Menguruskan macam2 hal..
Entry hari ni nak focus pada satu topic. Huhu..
Actually, aku memang blur. Haih.. Tak faham..

Aku ni seorang yang suka mencuba..
Cuba jelah apa2 pun.. As long as pada aku tak salah and tak menyalahi mana2 undang2 yang telah termaktub, it should be fine to me.
Plus, tak menyusahkan orang sudah..
Apa yang aku nak cuba sampaikan di sini?
Yeah.. Pasal tudung..

Pernah dengar Hana Tajima? Maria Elena??
Inilah dia...


Hana Tajima



Maria Elena
peliks.blogspot.com/

Kalau siapa yang tahu pasal diorang, tahulah kenapa aku kaitkan nama diorang dengan tajuk tudung aku ni..
Ikon tudung.. 

Aku ni actually, jarang pakai tudung biasa. Tudung empat segi tu..
Mostly orang akan nampak aku pakai tudung syria, tudung awning or selendang..
Aku lagi comfortable pakai tu.
Kalau pakai tudung biasa, rasa selekeh+serabut lak aku rasa.
Lagi2 time aku makan, memang macam apa jelah tudung aku..
And ramai pula komentar.. *wink*

Situasi 1:

Semalam aku pakai tudung biasa.. Haha...
Kenapa?? Saje je kot...
System aku senang je.. Ikut suka aku nak buat apa..
And sebab lain?? *Playsafe* Kih3x!!!
Kalau pakai tudung biasa, alamatnya lamalah aku kat depan cermin tu..

Aku pakai tudung biasa semalam, orang tegur..
Kenapa muka nampak lain?? 
Kenapa pakai tudung ni??
Kenapa muka nampak lebar?
Kenapa mata macam orang nangis?
Muka aku nampak sembab sebenarnya semalam..
Faktornya?? Entah.. Tapi for sure takde kena mengena dengan tudung. Haha...
*Dalam hati: Esok aku pakai selendang.*



Apa bezanya??
Gambar semalam tak terfikir lak nak ambil. :D


Situasi 2:

Hari ni.. Aku pakai selendang.. As usual..
Lagi pun ada class sejam je hari ni..
Lagi senanglah kerja aku.. Tak payah nak mengadap cermin lama2..
Lens pun tak pakai. Pakai spec jer...

Masa tengah jalan nak balik ke bilik dekat AIKOL tadi, terserempak dengan sorang lecturer.
Aku tak tahu pun yang dia lecturer sebenarnya..
I've never seen her before. *Sorry Mdm* Haha!!
Dia dengan sorang lelaki, tengah jalan2 and borak..
Masa aku berselisih dengan dia, tiba2 dia cakap and at the same time after dah melepasi aku, aku still dengar dia cakap dengan lelaki tu pasal aku. Cehh!!
Dia cakap apa tau...
"Owh.. Inilah fesyen Hana Tajima tu.." Lebih kurang macam tulah dia cakap.
Ada lagi dia cakap, tapi tak ingat pula aku. Eeeeeeee....

Pakai tudung biasa semalam orang tegur, 
Pakai selendang pun orang tegur..
Apalah pula aku nak pakai..
Kalau aku pakai tudung labuh esok, for sure lagi orang tegur. Hahaha!!
Tiga kali Jumaat je kot budak ni.. Hahahhaaaa!!
Kalau tak pakai tudung lak macam mana pergi class esok??
Confirm jadi perhatian ramai.. Hehhehe!!!

Actually aku tak kenal pun Hana Tajima tu siapa..
Time aku pakai style macam tu, ikut suka aku sendiri try..
Then kawan aku pernah tegur dulu, panggil aku Hana Tajima..
Then balik tu, aku google la.. heheh!!
Barulah aku tahu... So aku tak tahu pun fesyen yang aku pakai tu Hana Tajima nya.
Kebetulan.. And aku selesa..
Kalau pakai shawl yang tebal tu, memang rasa serabut lah buat macam tu. Macam kembang je..
Kalau yang lembut tu, aku buatlah style macam tu..






The conclusion is now...
Aku confuse and blur ni...
Apalah aku nak pakai ea....
Haih....

Psssttt... Tengok lah esok apa yang aku pakai lak..
Ngeeeeeeeeee~~~~

Good night guys!! 
XoXo



0 Feedbacks:

 

"Life of Myra Latif". Thanks to Blogger Templates | Design By: SkinCorner