Friday, February 3, 2012

Don't read if you are not interested, if you miss my blog, do read it. :)

Salam all...


"last published on Nov 10, 2011"
Perghhh... Terbaiklah kan... Memang lamalah kan..
Ni yang baru dinamakan rumah tinggal tak berpenghuni.. :D
Ramailah gak kan "silent readers" yang rindu nak baca posts aku. Ahaks!!
Btw, thanks lah ea yang follow aku dalam diam tu...
Oh yaa... Before that, for those who are not interested, tak payah gatal2 tangan nak klik link blog aku ni okay..
Aku takde tulis dekat mana-mana, "anda diwajibkan membaca blog saya"..
Aku rasa takdekan?? So tak payah gatal-gatal nak klik kalau tak nak baca.
Tak payah nak buat dosa kering or menambah beban kerja kau baca blog aku and nak mengata pasal aku. 
Tengok.. Sebab tulah aku malas nak update.. Mesti nak bercakap pasal manusia-manusia durjana ni!!
Haaa... Kan dah keluar durjana aku tu!!

Apalah kan masalah manusia-manusia ni...
Tak habis-habis nak mencari masalah dengan aku..
Apalah yang diorang jealous sangat dengan aku, aku pun tak tahu...
Huh.. Rasa pergi mana-mana, nak invikan je diri aku ni...
Macam dekat YM tu, online then boleh invi.. Aku je nampak orang online.
Kan bagus macam tu...

Kenapa aku lama tak update??
Sebab aku busy... Takde masa nak update walaupun pada suatu ketika dulu aku ni penulis yang tegar..
Haha... Posts aku pun mengarut-mengarut je.. Bukan bagi input sangat pun..
Tapi aku ingat apa kawan aku cakap.. Bukan semua orang yang boleh menulis and ada idea nak tulis.. Kan kembar??? :p
So kau ada??? Sebab kau tak pandailah kan yang kau iri hati sangat dengan aku setiap inci and segenap pelusuk dunia!
Lagi pun, sejak pakai blackberry murah ni, asyik online dekat hp je.. Tak buka lappy pun...
Since dah habis sem, kerja pun takde, lagilah lappy tak berusik..
Sampai mak aku tanya "mana lap top??" Aku jawab, dah jual. HaHaHa!!!

Boleh tak post aku hari ni, aku nak cakap baik-baik sikit...
Bagi nasihat and peringatan to whom it may concern...
Aku nak minta toooooolong sangat-sangat!!!
Kepada hamba-hamba Allah di luar sana, tolonglah jangan nak cari masalah dengan aku...
Aku tak kacau pun hidup orang, aku tak rampas pun bf orang.. The most important thing is, aku tak kacau hidup sesiapa..
Aku buat hal aku sendiri je.. Tolonglah jangan nak pertikaikan setiap apa yang aku buat..
Takde effect pun dekat hidup sesiapa aku rasa... Please....
Don't mess with me please.. You messed with the wrong woman!
Aku tak paksa sesiapa untuk jadi kawan aku..
Kalau kau rasa kau comfortable dengan aku, aku okay..
Sorrylah, aku tak suka kuih talam.. Faham maksud aku kan??
Bagi kuih lain, maybe aku makan...

Aku ingat kata Mdm Sham sampai mati...
"Jangan kawan ramai sangat, nanti kena 'virus'"
Betul Mdm... Itu yang saya amalkan dalam hidup saya..
Sebab tu apa yang aku selalu buat, aku buat sorang-sorang tapi tak bermakna aku takde kawan..
Ada masa kita perlu sorang and boleh buat sesuatu perkara tu sorang-sorang..
Tak perlu nak berteman setiap masa ke mana-mana..
Kalau kau nak berak, pandai pula pergi sorangkan?? Takde pula nak ajak kawan kau teman masuk sekali. Em?
Sorry to say lah, aku tak bolehlah dengan orang yang asyik nak ikut bontot dia ke mana je and please don't be queen control..
Dalam persahabatan pun ada juga.. Bukan bini yang control laki je..
Jangan nak gunakan orang untuk kepentingan diri kau sendiri..
Lu pikirlah der!!

Hmm... Dalam tiga bulan aku tak update ni, macam2 yang jadi..
Kalau nak cerita pun, boleh jadi cerpen.. Novel panjang sangat pula kot...
Ehhh... Tak perlu cerita.. Nanti ada orang cakap bagi tahu satu dunia hal dalam kain kau. Opss!!
Cukuplah dengan macam-macam dugaan sem ni..
Alhamdulillah, aku boleh hadapi... Aku pass semua subject sem ni...
Yeah.. betul cakap orang.. Aku boleh survive!! Even aku keep on saying "aku tak boleh, aku nak surrender"..
Next week nak masuk sem baru dah.. tak berani nak janji apa-apa..
Ikut flow macam biasa... Tapi biasalah kan awal-awal sem..
Tak nak main-main, nak study awal-awal.. Yang ado semua tu!!
Ikut apa yang aku selesa.. Tak payah nak ukur baju dekat badan orang lain..
Kalau nak bandingkan diri ni dengan orang yang DL, memang rasa lah yang aku bodoh, tak layak belajar laws..
and tak guna juga DL tapi bukan atas usaha sendiri.. Opss!!
So remember, cut your coat according to your own cloth..
That would be better instead of comparing yourself with others..
Then you will start claiming you are stupidest actually but I'm not!! :)

Thanks for those yang adore dekat aku..
Aku hanya manusia biasa..
Apa yang baik, contohilah... Apa yang tak baik, ambil sebagai pengajaran dalam hidup untuk mengubah diri menjadi insan yang lebih baik daripada yang sebelumnya..
Aku bukan insan yang sempurna tapi jangan jadikan alasan "tak sempurna" itu untuk kita terus melakukan kesilapan hanya kerana kita insan biasa..
Aku juga sentiasa berusaha mengubah diri menjadi insan yang lebih baik..
Aku tak harapkan di mata orang lain.. Cukuplah di mata aku sendiri..
Itu sudah memadai buat aku..

Okay, apa yang aku harapkan...
Semoga aku sentiasa sihat... Diberi kesihatan yang baik...
Tabah untuk menghadapi hidup yang penuh cabaran ini..
Teruskan study aku!! Come on!! Second year second sem dah! Jaaaappp je lagi!!
Aku doakan semua orang berjaya... Amin..

Take care guys..
XoXo

0 Feedbacks:

 

"Life of Myra Latif". Thanks to Blogger Templates | Design By: SkinCorner